Monday, January 12, 2009

AWAS-Semak Bil Streamyx Anda, TM bil 2 kali bulan November.

Hari ini aku berdebat dengan Customer Service TM, pasal Bil Streamyx aku yang terbil double bulan November, bila aku tunjukan bukti TM tidak dapat membuktikan bahawa bil mereka dibuat mengikut kaedah yang betul, mereka menyalahkan sistem, tetapi berapa ramai yang akan terlibat?.

Mari aku susun, pada 10 Oktober aku telah menerima Bil Streamyx RM66, tetapi pada 14 Nov aku menerima Bil untuk 14 Sept dan 14 Oktober..RM132, hairan aku, aku tunjukan bukti aku telah membayar semua bil, kenapa bil berkenaan berganda pada bulan November...

Telekom sepatutnya membuat semakan terperinci sebelum membuat kesilapan, berapa ramai orang akan menang menuntut hak mereka, habis paling tidak mereka cuma akan balik dengan tangan kosong. Akhirnya aku diberi satu borang untuk membuat tuntutan semula bil berganda itu.

Sumber - TKO

Note : aku pun terkena macam kes nie juga. Pada kebiasaan aku tidak check bill streamyx nie,, sebab dah tahu berapa yang perlu di bayar setiap bulan ( RM 88 internet & RM38 telefon). Pada bulan 11 lalu dapat surat daripada Telekom yang mengatakan aku ada tertunggak sampai RM 384, alangkah terkejutnya ... bila check balik bill tu rupanya ada charge yang sepatutnya tidak dikenakan ... lalu aku call TM helpdesk center... diaorang kata perkara ini perlu disiasat dan mengambil masa 1 hingga 2 bulan ...

pada bulan lepas aku nampak ada diduction pada bill TM, nampaknya masih ada balance lagi yang belum ditolak, jadi sesiapa yang ada account streamyx dengan telefon rajin rajinlah check bill anda ....

0 comments:

ClustrMaps

Locations of visitors to this page

Labels

widgeo

Check Your PR

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP