Thursday, February 28, 2008

Ubah cara hidup anda !!!

video

Memang Lawak, Cuba ubah hidup anda !!!

Read more...

Wednesday, February 27, 2008

Selamat Hari Lahir


Selamat Hari lahir buat Isteri yang tercinta,
I love U ...

Read more...

Tuesday, February 26, 2008

Perjuangan seorang Nenek


Parlimen Kuala Terengganu pasti menjadi tumpuan dalam edisi PRU12 ini. Seorang nenek berusia 89 tahun Maimun Yusof, akhirnya tercapai cita-cita untuk bergelar calon pilihanraya setelah permohonannya selama 4 kali sebelum ini gagal. Mungkin inilah berkat kesabaran, Allah memanjangkan umurnya untuk mengkabulkan hajat murni nenek ini. Sekurang-kurangnya ada kepuasan dalam diri nenek ini sebelum pergi meninggalkan dunia fatamorgana ini…..

Ketika ditanya, apakah sebabnya bertanding di kawasan parlimen setelah dalam 4 percubaannya untuk menjadi calon adalah bertanding di DUN, nenek ini menjawab kerana kepingan ingin berlawan dengan Mat Sabu PAS. Di mana ada Mat Sabu, di situlah nenek berada ! Dengan sahnya permohonan nenda ini, Parlimen Kuala Terengganu akan mempertemukan penyandangnya, Datuk Razali merangkap Pengerusi PTPTN vs Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS vs Nenek Maimun Yusuf, calon Bebas dalam PRU12 8 Mac nanti. Pertembungan yang sangat menarik !

Tapi, apakah sebenarnya niat perjuangan Nenda Maimun ini ?

Pertama, nenek ini lantang melabelkan ketidakpercayaan beliau kepada semua parti politik yang ada di Malaysia seolah - olah ada mesej tersirat yang cuba hendak dilontarkan dari isi hati nenda ini. Kedua, Logo kunci akan dijadikan simbol beliau sebagai calon Bebas dalam kertas undi nanti. Kenapa kunci ? Dan, ketiga nenda ini menamakan yang beliau adalah wakil parti beliau iaitu ‘Parti Tanah Melayu bersama Islam’. Satu nama parti yang panjang dan unik! Ketiga-tiga intipati ini punya mesej tersendiri yang perlu kita renung, fikir dan analisis bersama.

Sebenarnya, kita tidak wajar untuk bergelak atau sinis dengan tindakan nenek ini. Cuba lah sama-sama kita renung dan analisis nilai perjuangan nenda ini yang tidak kenal erti segan, erti putus asa apatah lagi erti risiko yang akan dihadapi.

2. Nenek Maimun memang tegar untuk berjuang sehingga sanggup menggadaikan tanah pusakanya semata-mata untuk menjadi calon pilihanraya. Perlu diingatkan, menjadi calon kawasan Parlimen, wang pertaruhan adalah sebanyak RM10 ribu. Demi bertemu Mat Sabu, tanah pusaka sanggup digadai. Moral- tiada apa jua halangan untuk kita mencapai apa yang kita inginkan!

3. Ketika ditanya wartawan, tidak gentar kah akan hilang wang pertaruhan dalam PRU nanti? Maimun selamba menjawab “pitih (duit) boleh dicari”. Moral- tiada istilah risiko dalam perjuangan! dan, wang bukanlah penghalang demi cita yang satu!

Nenek ini memilih untuk berbasikal untuk berjumpa dengan pengundi.

visit-http://www.isuhangat.blogspot.com/

Read more...

Friday, February 22, 2008

Not possible to determine a consumption account

I have created a sales order with item category TAB (Indiv.Purchase Order)
But I'm getting the error 06 138 (Not possible to determine a consumption account). And now I have to setup automatic posting for this transaction.
I know that the transaction key is GBB, but can someone please tell me witch "general posting key" and "valuation class" I should use for this purpose. I think that the valuation class should be 3100 but I'm not sure.

Answer:
1.
Check out the schedule line category in transaction VOV6 to see what account assignment category should be used in MM.

2.
Check out the account assignment category in Customizing (Materials Management - Purchasing - Account assignment - Maintain account assignment categories) to see what account modification key should be used.

3.
The valuation class is fetched from the material master - accounting view of the involved material.

Read more...

Monday, February 18, 2008

Renungan buat kita semua sebelum mengundi

Tanggal 8 Mac ini setiap kita warganegara Malaysia yang berdafatar sebagai pengundi akan diberi hak untuk membuang undi. Kita akan diberikan suara untuk menyatakan kemahuan kita dalam menentukan pemimpin pilihan kita. Ianya suatu tugas dan tanggungjawab yang sangat besar, bukan kerja main-mainan. Sesiapa yang kita pilih itu jika memperolehi suara terbanyak maka dialah yang akan mewakili kita dan jika parti atau kelompok beliau yang memiliki kerusi terbanyak maka merekalah yang akan membentuk kerajaan.

Bermakna jika kita silap, kurang periksa dan tidak berhati-hati akibatnya yang pincang yang akan naik, dan kitalah yang bakal menanggung beban, derita dan azabnya.

Pada tanggal 23 April 1995 dua hari sebelum Pilihan Raya Umum 1995 bertempat di Stadium Sultan Muhammad ke IV Kota Bharu sempena Perhimpunan Rakyat Kelantan Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat telah menyampaikan pesanan berikut:



Masalah pilihan bukan berlaku setiap lima tahun sekali. Pilihan berlaku setiap hari, setiap jam, setiap saat kerana manusia itu ditakdir oleh Allah swt hidup di muka dunia ini diapit dan dikapit oleh malaikat di sebelah kanan, syaitan di sebelah kiri. Tidak kira orang ini Yang Berhormat, Yang Amat Berhormat, Yang Amat Arif. Tiap-tiap manusia di muka dunia ini diapit dengan kiraman katibin, dengan malaikat yang mencatit amalan baik, malaikat yang mencatit amalan jahat.

Bila berdepan dengan sesuatu perkara , manusia secara otomatik terpaksa memilih samada hendak menurut kehendak malaikat, hendak turut kehendak syaitan, samada sedar atau tidak. Setiap saat, setiap masa, setiap jam, manusia terpaksa memilih. Memilih samada makanan, minuman, pakaian, duit, berniaga, memangkah. Memilih apa sahaja pun. Manusia terpaksa memilih, kerana memang begitu peribadi atau tabiat manusia.

Kita sebagai seorang Muslim yang akil baligh telah diberi panduan hidup oleh Allah swt supaya kita memilih barang yang baik. Tidak ada yang baik di muka dunia ini, kecuali perkara yang telah ditetapkan baiknya oleh Allah swt. Maka bagi kita orang mukmin tetap memilih perkara yang baik, dan tidak ada perkara yang baik, saya ulangi, melainkan perkara yang dikatakan baik oleh Allah swt:

Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata. (al Ahzab: 36)

Mudah-mudahan pesanan ini direnung dan diamalkan oleh semua kita semua dengan serius dan penuh tanggungjawab demi maruah dan masa depan agama, bangsa dan negara kita yang tercinta.

Read more...

Wednesday, February 13, 2008

Cerita seram di Bukit Putus

Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya
" Apahalnya cik adik malam-malam buta kat sini?
"Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni... Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??"
Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu...

'' Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak. Terkeluar dari mulutnya..''
Tapi hatinya masih lagi was-was... diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya... seolah-olah takde apa yang berlaku.
Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni... seorang diri pulak tu...

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu... Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika... Tiba-tiba... dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi .Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih... ditambah lagi dengan baju yang dipakainya...

Dia pun beranikan diri dan bertanya..
''kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
''ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat... ''
'' Saya ada kelas yasin... '' jawab perempuan tu
''Tapi.. putihnya lain macam aje... tak pernah pulak saya tengoknya ''
tanya lelaki tu lagi.
''Apa yang lain nya... sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??''
'' Eyea... lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya... ''
'' Ehh takkan sampai seram... ''
"Pakai aje le Breeze colour baru!!!''

Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya. Sekianlah aje... ..
Wassalam.

source from isuhangat.blogspot

Read more...

ClustrMaps

Locations of visitors to this page

Labels

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP