Friday, September 12, 2008

sohih...umno gila-kuasa

Umnomore - UMNO sanggup buat apa saja asalkan parti mereka terus memerintah dan musuh mereka tidak boleh lagi berkata.

Di Pulau Pinang, Ahmad Ismail cuba gunakan isu perkauman untuk membangkitkan semangat bangsa melayu untuk cetus kekecohan. UMNO malu kerana SERUAN mereka tidak di jawab. Rakyat dah pandai. Maka untuk tutup malu, Ahmad di kenakan tindakan gantung hanya untuk 3 tahun. Muahahah .... hukuman kepada ahli UMNO kerana cuba mencetuskan perbalahan kaum.

Soal MP pulak .... Kerana bimbangkan lompat parti daripada berlaku. MP Di paksa ke luar negara untuk satu tempoh yang melangkaui tarikh peralihan kuasa, 16 September. Mereka di hantar ke Taiwan dengan alasan untuk belajar bertani. Kah kah kah ..... Itu hukuman untuk teman teman dan orang bawah mereka. Sedangkan paksaan sebegini pun mereka boleh buat, bayangkan apa jenis ugutan mereka sanggup lakukan? SB lebih ramai dari YB dan flight mereka asing asing.

Semalam pula, entah arahan dari siapa, penggantungan blog Malaysiatoday di batalkan. Raja petra tidak memberikan reaksi dan hari ini, Raja petra di tahan di bawah ISA kerana menghina Nabi dan Islam?

Keliru dengan tindakan. Tak sekata dan tidak adil. Dulu Mahathir pun pernah hina Nabi... KLIK SINI.

"Siapa tahu janggut nabi macam mana? Siapa pernah tengok janggut Nabi? Ada gambar? Kita tak tau. Ada pula yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam. Kerana kita berjanggut, maka kita Islam. Kononnya sunnah Nabi. Kita tidak tau. Kita tidak tau sebenarnya. Betul la Nabi ada janggut, tapi kita tidak tau macam mana janggut Nabi. Zaman itu nak cukur janggut mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman Nabi ada Gillette ke? Tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalahlah nak cukur. Lepas tu dia dok berjalan ke sana sini naik unta. Bukan mudah nak dapat air banyak di padang pasir."- Mahathir Mohamad


Tapi tak kena lokap pun. Cehhhh ... ISA undang undang penahanan tanpa soal jawab. Kau betul atau salah, tetapi kena. Tapi ....asyik asyik belah sini aje yang kena. Yang sana tak ada ke?

0 comments:

ClustrMaps

Locations of visitors to this page

Labels

widgeo

Check Your PR

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP