Friday, March 6, 2009

Pagi sampai ke petang kerja, Malam pula Business

Cadangnya nak pergi latihan jurulatih dekat Taman Jasa, dalam pukul 7 lebih upline aku call ajak pergi kelas ... lepas tu bincang-bincang dengan wife sama ada saya nak pergi ke kelas ataupun nak pergi ke taman jasa. lepas-lepas discuss maka pergilah ke kelas di central KL ... malam tu otai otai XXX daripada JB, Perak Dan kelantan turun pada buat sharing...pasal business nie,

ayat power diaorang " business nie bukan business upline kita, busines nie business kita, kita yang menentukan ia bertahan lama atau sekejap" terujalah jugak ...... cerita pasal teruja nie, kalau nak masuk MLM business mesti ada perkara yang membuatkan kita teruja .. lepas tu JOIN ...
kalau teruja pasal upline kita dapat kereta besar ... jangan haraplah nak kekal lama .... yang paling penting belajar cara macam mana nak berjaya barulah boleh berkereta besar, rumah besar, ada simpanan yang banyak ... etc etc ......

kekadang terfikir jugak,,, kerja daripada pagi sampai petang itulah yang aku ulang-ulang selama 12 tahun berkerja ... tiba masanya kita aku mencuba satu bidang baru ,,, yang ramai orang tak nak,,, tapi aku nak .... kebanyakkan yang aku selidik, kaum cina memang suka business macam nie berbanding dengan kaum melayu ....

Baru-baru nie aku ada pergi Training attitude, dan aku rasa konsep business nie dengan apa yang aku belajar dalam attitude training tu ada persamaanlah sikit-sikit .... sejak masuk MLM nie sentiasa bermotivasi ...

Malam tu ramai yang datang sampai tak cukup satu dewan, terpaksa duduk belakang sekali.

Siap yang bawak anak pun ada, aku kalau bawak anak aku yang dua orang tu,,, mahu meriah suasana dalam dewan ... huhuhuhu

0 comments:

ClustrMaps

Locations of visitors to this page

Labels

widgeo

Check Your PR

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP